Media znalazły dowody na to, że właściciel Twittera, Elon Musk, nakazał inżynierom zmianę algorytmu wyświetlania jego tweetów w celu zwiększenia zasięgu.
Poinformowało o tym The Verge, powołując się własne źródła.
Musk opublikował ostatnio tweet związany z Super Bowl. Jednak miał on mniej wyświetleń niż tweet prezydenta Bidena. Tweet szefa Twittera obejrzało około 9,1 miliona użytkowników (później go usunął), a tweet Bidena obejrzało 29 milionów.
Do tego stopnia zirytowało to Muska, że samego tweeta skasował i (według doniesień portalu Platformer) kazał swojemu kuzynowi zorganizować pilne spotkanie z inżynierami z Twittera z którymi przedyskutował kwestie dotyczące zasięgu i zaangażowania na platformie, które należy jak najszybciej poprawić.
Publikacja podaje, że wcześniej Elon Musk był bardzo zainteresowany zasięgiem swoich tweetów i nawet zwolnił jednego z głównych inżynierów Twittera za sugestię, że mniej osób widzi jego tweety z powodu malejącego zasięgu.
Zespół 80 osób pracował nad tym, by ustalić, dlaczego tweety Muska są widoczne dla niewielu użytkowników, a jednym z wyjaśnień było to, że zasięg spadł, ponieważ miliarder został niedawno zablokowany i uciszony przez wielu użytkowników Twittera.
Tego samego dnia, problem został „rozwiązany” poprzez wzmocnienie zawartości Muska w algorytmie rankingu tweetów, gwarantując jego tweetom wyższą pozycję w rankingu niż jakikolwiek inny użytkownik sieci.
Te zmiany pozwoliły tweetom Muska na osiągnięcie większego zasięgu i na to, aby były one widoczne dla większej liczby użytkowników, w tym nawet dla osób, które go nie subskrybują. Zmiany te pozwoliły również na uniknięcie ograniczeń w ustawieniach kanałów, które zazwyczaj uniemożliwiają treściom jednego użytkownika tak duże zapełnianie karty „Dla Ciebie”.
Według jednego ze źródeł, po zmianach tweety Muska zaczęły być widoczne dla 90% jego obserwujących.
Sam Musk opublikował żenujący / humorystyczny tweet na ten temat:
— Elon Musk (@elonmusk) February 14, 2023