w

Elon Musk kupuje Twittera za 44 milardy dolarów!

Zaledwie kilka tygodni temu pojawiła się informacja, wedle której dowiedzieliśmy się, że Elon Musk postanawia kupić akcje Twittera. W chwili ich kupna stał on się największym pojedynczym akcjonariuszem spółki, posiadając przy tym 9,1% wszystkich jej akcji. Gdy transakcja ta doszła do skutku po czasie zdecydował się on podjąć kolejną, tym razem składając ofertę prywatyzacji całej spółki. Oznacza to, że musiałby on wykupić akcje od wszystkich akcjonariuszy, przez to platforma Twittera stałaby się jego własnością. Wysokość oferty, którą złożył wynosiła 54,2 dolara za każdą akcję, co oznacza, że koszt całej transakcji oscylowałby w okolicach 44 miliardów dolarów!

Elon Musk kupuje Twittera

Po informacji tej akcje spółki wzrosły w ciągu dnia o ponad 5%. Jeszcze nie wiemy, kiedy dokładnie dojdzie do transakcji, ale zarząd Twittera zgodził się na przedstawione przez miliardera warunki. Twitter jest to główny serwis społecznościowy, za pomocą którego komunikuje się on ze światem i jest to główny powód dla którego Elon Musk kupuje Twittera.

Liczy on, że uda mu się zapewnić wolność słowa wśród użytkowników i to jest głównym powodem, dla którego dokonał on przejęcia platformy. Ponadto dodał on, że pomimo prywatyzacji postara się on utrzymać w firmie maksymalną ilość akcjonariuszy, na którą pozwala prawo. Na Twitterze obserwuje go aktualnie ponad 80 milionów użytkowników.

 

Jest to jedna z największych transakcji na rynku:

Infographic: Musk-Twitter Deal One of the Largest Buyouts in History | Statista You will find more infographics at Statista 


  1. Najpopularniejsze oszustwa kryptowalutowe – na co uważać, aby nie paść ich ofiarą?
  2. Dlaczego warto korzystać z platformy portfelbitcoin.pl?
  3. Elon Musk planuje kupno Twittera za 43 miliardy dolarów!
  4. Dogecoin środkiem płatniczym na Twitterze?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

kurs bitcoina

Kurs bitcoina poniżej 39 tys. dolarów – czy będzie kontynuował dalsze spadki?

technologia nft

Jak wykorzystać technologię NFT w marketingu