Netflix postanowił, że w kilku najbliższych miesiącach na jego platformie zagoszczą reklamy. Jednak podjęli oni decyzję, że nie wszystko będzie promowane za ich pośrednictwem. Reklamy takich rzeczy jak kryptowaluty, hazard czy polityka będą blokowane ze względu na ich szkodliwy charakter.
Netflix – reklamy w serwisie
Funkcja reklam początkowo ma zostać uruchomiona w Australii przed końcem roku, jednak nie wszystkie kampanie marketingowe postanowiła ona wspierać. Według dostępnych raportów mają oni zamiar wprowadzić reklamy przed rozpoczęciem filmu czy serialu i trwają aktualnie rozmowy z potencjalnymi reklamodawcami.
Netflix tells employees ads may appear by end of 2022, NYT reports https://t.co/bDmDuCbURa pic.twitter.com/UGfOnOHJBu
— Reuters (@Reuters) May 10, 2022
Są również niepotwierdzone jeszcze informacje, jakoby część reklam miała wyświetlać się nawet w trakcie trwania serialu. Ostateczne decyzje na temat tego w jakiej formie miałoby to mieć miejsce nie zostały jeszcze podjęte. Warto mieć natomiast na uwadze, że subskrybenci już teraz mają dostęp do platformy tylko i wyłącznie za uiszczeniem wcale nie małej opłaty, a dodatkowo zostaną oni obciążeni jeszcze reklamami.
Wciąż jesteśmy na początku decydowania o tym, jak wprowadzić tańszą opcję z obsługą reklam i nie podjęto żadnych decyzji. W tym momencie to wszystko tylko spekulacje. – mówi rzecznik Netflixa
Oprócz tych trzech branż, które zostaną prawdopodobnie całkiem wykluczone z reklam, ograniczone zostanie także promowanie produktów z branży farmaceutycznej.
Po drugiej stronie „barykady” mamy takie serwisy jak meta (wcześniej znany jako facebook), które coraz chętniej wdrażają się w świat kryptowalut i ekosystemów jakie znajdują się dookoła nich, a zwłaszcza metaverse.