Nike jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm odzieżowych na świecie, która zaczynała od handlu obuwiem w Stanach zjednoczonych w latach sześćdziesiątych. Jej założycielem, a następnie wieloletnim prezesem, aż do 2004 roku był Phil Knight. Firma na bieżąco podąża za światowymi trendami, a ostatnim który dość mocno wstrzelił się w mainstream są właśnie tokeny NFT.
Nike monetyzuje tokeny NFT
Według wielu dostępnych statystyk sporo marek odzieżowych jak np. Gucci, Adidas czy Dolce & Gabbana starają się również urwać kawałek tortu wykorzystując tokeny NFT, jednak firma Nike jest pod tym względem bezkonkurencyjna.
Dzięki tokenom NFT firma zarobiła już 185 milionów dolarów, a dla porównania Dolce & Gabbana, która zajmuje drugie miejsce zaledwie 26 milionów dolarów.
Firma Nike wygenerowała ponad 1,3 miliarda wolumenu, dzięki któremu zarobiła 93 miliony dolarów ze sprzedaży tokenów NFT i 92 miliony dolarów z tantiemów, dzięki prawom autorskim. Na szczycie kolekcji znajduje się seria CloneX, która posiada opłaty licencyjne generujące około 39 milionów dolarów przychodu.
Co ciekawe firmy te rozwijają się w kierunku branży blockchainowej mimo ogólnego spadku sprzedaży NFT w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Do załamania doszło ze względu na spadek kursów wielu kryptowalut i negatywnego sentymentu na dużych rynkach finansowych. Jest to wyraźny sygnał, że nie planują one opuszczać tej branży, a Nike w najbliższych latach planuje wejść również w metaverse.
3 komentarze
Dodaj odpowiedź